«دانیل شاپیرو» که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی بود، در پی ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس و پاسخ ایران به این اقدام تروریستی گفت: احتمال دارد که این پاسخ ایران در طول هفته‌ها، ماه‌ها و یا شاید سال‌ها گسترش یابد.

 

 

وی همچنین اظهار داشت که ایران مجموعه‌ای از قابلیت‌ها برای حمله به اهداف آمریکایی و صهیونیستی در خاورمیانه را در اختیار دارد.

سی. ان. بی. سی در گزارش خود بیانات روز چهارشنبه حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازتاب داد و نوشت رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعاتی پس از حمله ایران به اهداف آمریکایی در عراق گفتند که «این اقدامات نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند.»

«هدر ویلیامز» پژوهشگر ارشد اندیشکده آمریکایی «رند» گفت: انتقام ایران تمام نشده است. این اقدام مثل حمله اول بود.

وی افزود: احتمال دارد که همچنان شاهد پاسخ‌های بیشتری از سوی ایران باشیم.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه (۱۳ دی) دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ رییس و با پهپادهای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.