"شاه محمود قریشی" در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف کمک به تنش‌زدایی در منطقه ساعاتی پیش با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیران امور خارجه دو کشور درباره تشدید اخیر تنش‌ها در منطقه و اوضاع صلح و ثبات به گفت‌وگو پرداختند.

در این بیانیه آمده است: قریشی و لاوروف تاکید داشتند که برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها خویشتنداری از سوی طرف‌ها ضروری است.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر مواضع اصولی این کشور مبنی بر عدم ورود به هرگونه درگیری در منطقه، افزود: خاک پاکستان هرگز علیه کشورهای همسایه استفاده نخواهد شد.

قریشی طی روزهای‌ اخیر ضمن گفت وگوی تلفنی با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران، با همتایان خود در ترکیه، قطر، کویت، امارات و عربستان نیز ارتباط برقرار کرد.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در خاک عراق و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، وزیر خارجه پاکستان ضمن مخالفت شدید این کشور با هرگونه اقدام یکجانبه و تهاجمی در منطقه، خواستار خویشتنداری طرف ها شد و گفت: اسلام آباد از هیچ تلاشی برای کمک به تنش زدایی دریغ نخواهد کرد.

«شاه محمود قریشی» خطاب به نمایندگان مجلس ملی پاکستان گفت: ما غم و اندوه ملت ایران را درک می کنیم و نسبت به روابط تاریخی خود با ایران نیز غافل نیستیم و اطمینان می دهیم که هرگز از خاک پاکستان علیه کشورهای دوست و همسایه استفاده نخواهد شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در انتقام از ترور سردار سلیمانی در عملیاتی موفق به نام «عملیات شهید سلیمانی» ده‌ها فروند موشک زمین به زمین به پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.