«یورگن تریتین» رئیس پیشین حزب سبزهای آلمان از رویکرد اروپایی ها در قبال توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد.

وی در گفت و گویی با نشریه «تاگس سایتونگ» آلمان که امروز (شنبه) منتشر شد همچنین انفعال آلمان در خصوص تصمیم اخیر تروئیکای اروپایی برای فعال کردن مکانیسم حل اختلافات برجام گفت: توافق هسته ای در واقع با ابتکار آلمان جامه عمل  پوشید و تا کنون یکی از بهترین توافقات در جهان بوده است.

تریتین با بیان این که ایران تا به امروز برجام را نقض نکرده تاکید کرد: در واقع پیش از ایران، اروپایی ها با عمل نکردن به وعده های خود، به این توافق عمل نکرده و این قول را که از ایران نفت می خرند، شکسته اند. در واقع بدقولی اروپایی ها اکنون برجام را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

رئیس پیشین حزب سبزها تمایل کشورهای اروپایی برای حفظ برجام را تنها در حد حرف و یک ادعا دانست و افزود: این در حالی است که تمایل آنها به دلجویی و همراهی با ترامپ دوچندان است.

به اعتقاد وی فعال شدن مکانیسم حل و فصل اختلافات برجام ناشی از فشارهای آمریکا است و تنها سوالی که در این میان وجود دارد این است که آیا این این عمل مقدمه ای برای سرسپردگی بوده و یا اطاعت محض اروپا از آمریکا بوده است.

رئیس پیشین حزب سبزهای آلمان پیشتر نیز بر لزوم استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای حل تنش ها در خلیج فارس تاکید کرده بود. «یورگن تریتین» رهبر پیشین حزب سبزهای آلمان گفت هدف آلمان برای مشارکت در ائتلاف دریایی اروپا، تنها باید «تنش زدایی» باشد.

وی در در عین حال تاکید کرد اختلافات در خلیج فارس باید از طریق ابزارهای دیپلماتیک حل و فصل شود.  

به گفته این سیاستمدار آلمانی مشارکت کشورهای اروپایی در ائتلاف دریایی باید با تصمیم سازمان ملل انجام گیرد و در غیراین صورت از منظر حقوقی قابل دفاع نخواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.