بازداشت «محسن داور و علی وزیر» مرتبط با ادامه ماجرای بازداشت منظور پشتین سرکرده جنبش تحفظ پشتون است که روز گذشته در شهر "پیشاور" بازداشت و روانه زندان شد.

به دنبال بازداشت رهبر جنبش تحفظ پشتون، "اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان در پیام توییتری نسبت به این اقدام ابراز تاسف کرد و از دولت پاکستان خواستار آزادی فوری منظور پشتین شد، موضوعی که موجب ناخرسندی اسلام آباد شد.

وزارت امور خارجه پاکستان شب گذشته با صدور بیانیه ای، سخنان اشرف غنی را دخالت در مسائل داخلی پاکستان و علیه روابط میان دو کشور اعلام کرد.

براساس این گزارش، نیروهای پلیس امروز در مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام آباد جایی که تجمع حامیان جنبش تحفظ پشتون برگزار شده بود، دو نماینده مجلس و ۱۵ نفر معترضان را به اتهام سخنرانی تحریک آمیز و خشونت زا بازداشت کردند.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند: "منظور پشتین" که  اعضای جنبش تحت رهبری وی در گذشته نیز با تحریک ساکنان مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور باعث درگیری میان معترضان و نیروهای ارتش شده بودند، این بار به اتهام ایراد سخنرانی علیه قانون اساسی پاکستان و توهین به نظام کشور، به همراه ۹ نفر دیگر از همراهانش بازداشت و روانه زندان شد.

ارتش پاکستان نیز رهبران جنبش تحفظ پشتون را به خشونت طلبی و تحریک احساسات ساکنان مناطق قبایلی این کشور علیه نیروهای امنیتی که سال ها در این منطقه مشغول نبرد با شبه نظامیان و عناصر تروریستی هستند، متهم کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.