وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به رونمایی آمریکا از طرح صلح ادعایی سازش به «معامله قرن» بیانیه ای صادر کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در این بیانیه حمایت خود را از آنچه که تلاشهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای «برقراری صلح بین فلسطین و اسرائیل» خوانده، اعلام کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر حمایت خود را از تمام تلاش‌ها در جهت رسیدن به راه حلی فراگیر و منصفانه برای حل و فصل مناقشه فلسطین اعلام می‌کنیم».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در رونمایی از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن» ادعا کرد: «امروز گام مهمی به سوی صلح برداشته خواهد شد… مناقشه اسرائیل و فلسطین باید به یک راه حل برسد. این طرح ۸۰ صفحه داشته و همه جزئیات را در برگرفته است. این طرح بُرد-بُرد است… در این چشم انداز اورشلیم (بیت المقدس) همچنان پایتخت بلامنازع اسرائیل باقی می‌ماند! این کار سختی نیست؛ این کار را ادامه می‌دهیم و ایالات متحده حاکمیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. این گذار و حرکت به سوی راه حل دو دولتی به هیچ خطر برای اسرائیل تبدیل نمی‌شود. صلح به سازش نیاز دارد؛ اما نمی‌خواهیم کاری انجام دهیم تا امنیت اسرائیل به خطر بیفتد».

این در حالی است که شماری از کشورها و گروههای مختلف در جهان به ویژه در خاورمیانه- از جمله ایران و ترکیه، حزب الله لبنان، جنبش حماس، جنبش انصار الله یمن- این طرح سازش تحمیلی آمریکا را به شدت محکوم کرده و خواهان ایستادگی کشورهای مسلمان در برابر این طرح ظالمانه شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.