به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: یگان های ارتش سوریه در حومه جنوبی ادلب عملیات نظامی هدفمند خود را ادامه دادند تا توانستند جلوی جنایت های گروه های تروریستی را بگیرند. این گروه ها به طور پیوسته مناطق امن و غیرنظامی و نقاط تمرکز ارتش را با راکت هدف قرار می دادند.

این بیانیه افزود: نیروهای ارتش سوریه طی چند روز گذشته عناصر تروریستی را در بسیاری از شهرها و روستاها در حومه جنوبی ادلب را نابود کردند.

«دیر الشرقی»، «معرشمرین»، «تل منف»، «معرشورین»، «معر شمشه»، «الزعلانة العامودیة» و «کفر روما»  از جمله این شهرها هستند.

فرماندهی ارتش سوریه ضمن پاکسازی این شهرها و روستا تاکید کرد که ارتش به وظایف ملی و اخلاقی خود برای تعقب و بازداشت عناصر تروریستی باقی مانده تا پاکسازی کامل خاک سوریه از تروریسم ادامه می دهد.

ارتش سوریه روز گذشته و پس از چند روز پیشروی در استان ادلب و وارد کردن خسارت های سنگین به مواضع آخرین گروه های تروریستی حاضر در این کشور، توانست کنترل شهر راهبردی معره النعمان را به دست بگیرد.

به گفته این رسانه روسی ارتش سوریه پس از به دست گرفتن کنترل روستای "کفروما" در حومه جنوب ادلب توانست شهر "معره النعمان" به عنوان بزرگترین مرکز تجمع ترویست های تحریر الشام (النصره سابق) را آزاد کند.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که با توجه به آزادسازی بخش هایی از آن در ماه های گذشته دمشق توانست بر این استان تسلط یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.