پیامی از صبح امروز در فضای مجازی استان خوزستان مبنی بر قرنطینه یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول منتشر و در آن عنوان شده بود که این فرد از اهالی بخش شهیون دزفول بوده و به این بیماری مبتلا شده است.

فریدون جعفریان‌فر روز سه شنبه با تکذیب این خبر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در دزفول مشاهده و گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه پیگیری قضایی برای منتشر کننده این خبر دروغ انجام می‌شود افزود: با توجه به آماده باش بهداشت جهانی، هشدارهای بهداشتی درخصوص مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا داده شده و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مردم خواست اخبار خود را از مراجع رسمی دنبال و از انتشار مطالب بدون منبع موثق در فضای مجازی خودداری کنند.

کرونا ویروسی جدید است که همزمان با سال نو میلادی، کشور چین را در معرض تهدید قرار داده و به دنبال آن به چند کشور دیگر نیز قدم گذاشته‌است؛ این ویروس به یکی از خبرهای اصلی رسانه‌های داخلی کشورمان تبدیل شده و مدام شاهد نقل قول‌هایی از طرف مسوولان وزارت بهداشت در ارتباط با اهمیت پیشگیری و مقابله با این ویروس مرموز هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.