به گزارش روز یکشنبه رسانه های عراقی و منطقه ای، این رهبر جریان فتح افزود که حزب دمکرات کردستان عراق با حمایت آمریکا تلاش می کند با سوء استفاده از شرایط خاص و سخت این کشور و مشروط کردن حمایت خود از نخست وزیر جدید به خروج نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) از استان نینوا، بار دیگر نیروهای اطلاعاتی اقلیم کردستان و پیشمرگه را در مناطق نینوا مستقر کند.

وی خاطر نشان کرد که حزب دمکرات کردستان از تمام توان خود برای تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی بهره می گیرد؛ این حزب از یک سو با کار رسانه ای هماهنگ و نشر اخبار و اطلاعات دروغین و نسبت دادن آن به نیروهای بسیج مردمی عراق و از سوی دیگر با پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز مقر نیروهای لشکر ۳۰ الحشد الشعبی و ایجاد رعب و وحشت، تلاش می کند مردم منطقه را به حمایت از خود وادار کند.

این افشاگری نماینده جریان فتح در حالی مطرح شده است که «برهم صالح» رییس جمهوری عراق و «مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات اقلیم کردستان پنجشنبه گذشته درباره روند تشکیل دولت جدید به نخست وزیری «محمد توفیق علاوی» بحث و گفت وگو کردند.

بارزانی پس از این دیدار در توئیتی گفت وگو با رییس جمهوری عراق را در خصوص روند تشکیل دولت جدید به نخست وزیری محمد توفیق علاوی  سازنده و ثمر بخش خواند و افزود که تحولات عمومی عراق در این دیدار مورد بحث و گفت وگو قرار گرفته است.

«محمد توفیق علاوی» شنبه هفته گذشته از سوی «برهم صالح» رییس جمهوری عراق پس از ماه‌ها اختلاف نظر و کشمکش میان گروه‌های سیاسی جایگزین «عادل عبدالمهدی» شد.

علاوی تا ۱۲ اسفند آینده وقت دارد کابینه و برنامه دولت خود را برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان معرفی و ارائه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.