خبرگزاری آناتولی افزود: این بالگرد هنگام پرواز بر روستای "النیرب" در غرب شهر "سراقب" واقع در شرق ادلب، هدف موشک زمین به هوای شبه نظامیان گروه های تروریستی هم پیمان ترکیه مستقر در شمال غرب سوریه قرار گرفته است.

سوریه بارها با محکوم کردن حملات نظامی ترکیه و همپیمانان آن در خاک سوریه اعلام کرده است که اقدامات آنکارا در شمال سوریه نخواهد توانست به احیای مجدد گروه های تروریستی کمک کند.

بالگرد ارتش سوریه در حالی امروز ساقط شد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز گذشته (دوشنبه) در پی افزایش تنش ها میان نیروهای ترکیه و سوریه در شمال این کشور، خواستار آتش بس فوری در این نقطه شده بود.

چاووش اوغلو در کنفرانسی خبری در آنکارا تاکید کرد که چنانچه پیشروی های ارتش سوریه در استان ادلب در شمال این کشور ادامه پیدا کند، ترکیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وزارت دفاع ترکیه نیز روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که پنج نظامی این کشور در پی حمله نیروهای ارتش سوریه به برج دیده بانی ترکیه در شمال سوریه کشته شدند.

ادامه پیشروی های ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه های گروه های تروریستی در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، باعث منازعه جدیدی میان آنکارا و دمشق و وقوع درگیری های نظامی میان دو طرف شده است.

پیشروی سوریه در این مناطق درحالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان»  همتای ترکیه‌ای وی، در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس دو روز بعد با حملات تروریست‌ها نقض شد.

ترکیه دارای ۱۲ برج دیده بانی در ادلب و حلب است که بر فعالیت های تروریست ها نظارت داشته و از نظر سوریه این برج ها بیشتر در خدمت تروریست ها هستند و چهار برج تاکنون به محاصره نیروهای سوری درآمده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از جنوب آن را آزاد کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.