کبری رفیعی گفت: امروز در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان و شرق هرمزگان بارش باران و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی شده است اما از بعدازظهر امروز این ناپایداری‌ها در این مناطق کاسته می‌شود و در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می دهد.

وی اظهارداشت: فردا در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی و در استان‌هایی مانند تهران، البرز، قزوین، گیلان و مازندران بارش برف خواهیم داشت. روز جمعه برای بخش‌هایی از مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش پراکنده باران و برف پیش بینی شده و روز شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

به گفته وی، از روز یکشنبه دوباره سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

رفیعی ادامه داد: از روز پنجشنبه - فردا - در بیشتر مناطق کشور افزایش دما ۵ تا ۱۰ درجه‌ای رخ می‌دهد. امروز و فردا خلیج فارس به ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

 

وزش باد شدید در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش خواهد بود که در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی شده است، کمینه دمای امروز صبح تهران ۷ درجه زیر صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: زنجان با دمای ۲۱ درجه زیر صفر، همدان و ارومیه ۱۶ درجه زیر صفر، تبریز ۱۵ درجه زیر صفر، قزوین ۱۴ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۴ درجه بالای صفر؛ به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.