اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، روز سه شنبه اعلام کرد: در حال حاضر آزمایشگاه های مرجع تشخیص قطعی ویروس کرونای جدید به تناسب نیاز و ظرفیت شبکه کشوری تشخیصی مولکولی آنفلوانزا و همچنین سایر مراکز منتخب به تشخیص وزارت بهداشت انتخاب شده است و خدمات مورد نیاز به صورت رایگان در حال انجام است.

 صرفا آزمایشگاه های مرجع سلامت بنا به صلاحدید، مورد و مدت زمان اعلام شده از پشتیبانی و ظرفیت های آزمایشگاه های خصوصی داوطلب استفاده خواهند کرد.

 برخی آزمایشگاه های خصوصی با سوء استفاده و بهره برداری نابجا از شرایط موجود بدون اطلاع و اجازه مدیریت های امور آزمایشگاه های دانشگاهی و اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت اقدام به تبلیغات و اعلام راه اندازی و پذیرش آزمایشگاه تشخیص مولکولی Covid-۱۹ یا همان کرونا با مبالغ نامتعارف کرده اند، که کاملا غیرقانونی و تخلف محسوب می شود.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: افراد در صورت احساس بروز عوارض بیماری کرونا، حتما در مرحله اول اصول بهداشتی و خودمراقبتی را در مواجهه با دیگران رعایت کنند، سپس برای تشخیص به نزدیکترین بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه کرده و از اقدامات خودسرانه پرهیز کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.