به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، سرپرست امنیت داخلی و وزیر بهداشت آمریکا در نشستی درباره اقدامات انجام شده این کشور برای مقابله بحران ویروس کرونا، پاسخگوی سناتورها بودند.

«چاد ولف» سرپرست امنیت داخلی آمریکا در پاسخ به پرسش یکی از سناتورهای آمریکایی در مورد وجود تعداد کافی ماسک در این کشور برای مقابله با کرونا گفت: از وزارت بهداشت در این مورد بپرسید.

ولف در پاسخ به پرسش سناتور « جان کندی » از ایالت لوئیزیانا گفت: آیا منظورتان ماسک برای بیماران است یا همه مردم آمریکا؟ سناتور گفت، برای همه آمریکا و سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز از او خواست به وزارت بهداشت برای این مساله مراجعه کند.

سناتور آمریکایی خطاب به ولف افزود: وظیفه شما امن نگه داشتن ماست؛ شما مسئولیت امنیت داخلی را برعهده دارید اما از کافی بودن تعداد ماسک‌ها در کشور خبر ندارید!

ولف گفت: به احتمال زیاد برای همه جمعیت آمریکا به اندازه کافی ماسک نداریم. او همچنین در مورد اینکه چه تعداد ماسک در آمریکا کم است، افزود: رقم دقیق را نمی‌دانم.

سناتور کندی در ادامه پرسید، در وزارتخانه شما به طور قطع کسی هست که مدل شیوع این بیماری را دنبال کند؟ فقط شما باخبر نیستید، درست است؟

وزیر امنیت داخلی آمریکا در پاسخ گفت: شما این پرسش‌ها را باید از وزارت بهداشت می‌پرسیدید.

کندی افزود: شما مسئول امنیت داخلی آمریکا هستید و وظیفه ذاتی وزارتخانه شما برقراری امنیت ماست. شما باید پاسخ این پرسش‌ها را بدانید.

این سناتور در بخش دیگری از این جلسه خطاب به « الکس آزار » وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفت: مسئول امنیت داخلی آمریکا که متولی امنیت ماست، اندکی پیش شهادت داد که ساخت واکسن یک ماه و نیم طول می‌کشد. درست است؟

وزیر بهداشت آمریکا نیز در پاسخ گفت: هیچ شخصی نمی‌تواند واکسن را در این مدت درست کند. این در تاریخ بشر سابقه نداشته است.

سناتور آمریکایی افزود: شاید شما و وزیر امنیت داخلی باید با هم صحبت کنید. لااقل پیش از اینکه او این حرف‌ها را جای دیگری بگوید.

براساس گزارش‌ها، نخستین مورد قربانی ویروس کرونا در ایالت واشنگتن تائید شده است.  

۱۵ مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا تائید شده است و ۴۶ مظنون بازگشته از کشورهای دیگر به ایالات متحده قرنطینه شده‌اند. 

کاخ سفید در حالی مدعی است که شیوع کرونا را تحت کنترل درآورده که ارتش آمریکا در مورد خطرناک بودن این ویروس به نظامیان خود در سراسر جهان هشدار داده است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.