سردار وحید مجید با اشاره به اقدامات پلیس فتا درپی شیوع ویروس کرونا در کشور اظهارکرد:‌  کارگروه ویژه در پلیس فتا باهدف مقابله با شایعه سازان فضای مجازی درباره شیوع کرونا ویروس تشکیل شده و در حال حاضر این کارگروه در پلیس فتا ناجا و ۲۲۰ رده پلیس فتا در استانها و شهرستانهای کشور فعال بوده و اقدام به رصد فضای مجازی کرده است.

وی با بیان اینکه در این کارگروه تمامی فضای مجازی رصد می‌شود، گفت: داده‌های به دست آمده مورد تحلیل کارشناسی قرار گرفته و در صورت مشاهده اخبار جعلی و تصاویر کذب، اقدامات برای برخورد با موارد مجرمانه آغاز خواهد شد. 

مجید ادامه داد:‌ برابر هماهنگی با مقام قضایی تاکنون ۴۲۱ مورد مجرمانه در این فضا احصاء شده است که از این تعداد ۳۵۶ مورد قابل پیگیری بوده و برابر آمار نیز تا این لحظه ۱۲۱ مورد دستگیری، احضار و اخذ تعهد انجام شده، بیش از ۱۹۰مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده انجام شده است و مابقی موارد نیز در حال رسیدگی است.

رییس پلیس فتا با بیان اینکه  برخورد با شایعه سازان و منتشرکنندگان اخبار جعلی از مهمترین ماموریتهای پلیس فتا در این ایام است، گفت:‌ نتایج تحلیل کارشناسی داده‌ها حاکی از آن است که بخش زیادی از اخبار شایعه و تصاویر جعلی و کذب از سوی سایتها و کانال‌های شبکه های اجتماعی خارج  از مرزهای کشور و از سوی افراد و جریان‌های وابسته به معاندین و مغرضین انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد که پلیس فتا با افرادی که به دنبال ایجاد تشویش اذهان عمومی و سوءاستفاده مالی در این فضا باشند، برخورد خواهد کرد و موارد مجرمانه در این خصوص به سرعت و  خارج از ضوابط قانونی انجام خواهد شد.

مجید از کشف انبارهای متعددی از احتکار و فروش غیرقانونی اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز هموطنان در چندین استان و شهرستانهای کشور خبر داد و گفت: چندین نفر هم که با قصد سوء استفاده از اوضاع فعلی مدعی فروش واکسن و دارو قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.