رویترز گزارش داد، رییس جمهور آمریکا که برای شرکت در یک همایش انتخاباتی به پنسیلوانیا سفر کرده است در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و همان طور که انتظار می رفت، بخش بزرگی از سخنان وی مربوط به شیوع کرونا در آمریکا و جهان بود. در شرایطی که ویروس کرونا تاکنون جان دستکم ۱۲ آمریکایی را گرفته است، ترامپ با اقرار به کاهش رشد احتمالی اقتصاد آمریکا گفت: قطعا بر روی اقتصاد ما پیامدهایی خواهد داشت اما لازم است تا همه خونسردی خود را حفظ کنند، ما برای هر احتمالی آماده هستیم و من فکر میکنم این کاری است که باید انجام دهیم، بیایید امیدوار باشیم که اوضاع خیلی این طور باقی نماند.  

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود با رد برخی انتقادات از عملکرد دولتش گفت: کارمان را خیلی حرفه ای انجام دادیم. کسی ما را به خاطر این ویروس سرزنش نمی کند، همه چیز از چین شروع شد.

سنای آمریکا دیروز یک بسته اضطراری ۸.۳ میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا تصویب کرد.  

پیش از ترامپ، جروم پاول،  رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز با تاکید بر آمادگی این بانک در استفاده از ابزارهای لازم برای حفظ ثبات در بازارهای مالی گفته بود که اوضاع را به دقت زیر نظر گرفته‌ایم. پاول زیرساخت های اقتصاد آمریکا را قوی ارزیابی کرد اما نسبت به ریسک های ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان ابراز نگرانی کرده بود.

بانک مرکزی آمریکا این هفته به منظور تقویت رشد اقتصادی این کشور و کمک به حفظ ثبات بازارها در برابر کرونا نرخ بهره را در اقدامی کم سابقه ۰.۵ درصد کاهش داده بود.

جفری تاکر، کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا گفت: تمام بخش های اقتصادی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند و یک ترس واقعی در بازارها وجود دارد.  خانواده‌های سطح متوسط آمریکا بیش از آنکه از نظر سلامتی در خطر باشند، از منظر اقتصادی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار خواهند گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.