به گزارش روز یکشنبه رسانه های بین المللی، اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۴۴۴ نفر رسیده که ۱۹ نفر از آنها در پی ابتلا به این ویروس جان باختند.

اعلام وضعیت اضطراری در ۸ ایالت آمریکا

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» (cnbc)  دراین باره گزارش داد: وضعیت شیوع ویروس کرونا به حدی وخیم بوده که هم اکنون در هشت ایالت آمریکا برای مقابله با  آن وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بنابراین گزارش ایالت هایی که در آنها حالت اضطراری اعلام شده عبارتند از؛ کالیفرنیا، فلوریدا، ایندیانا، کنتاکی، مریلند، نیویورک، یوتا و ایالت واشنگتن.

«اندرو کومو» فرماندار ایالت  نیویورک در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا، در این ایالت وضع اضطراری اعلام کرد.

فرماندار ایالت نیویورک با اشاره به اینکه تاکنون  ۷۶ مورد ابتلا به کرونا در این ایالت ثبت شده  و  ۱۰ نفر آنها در زمان حاضر در بیمارستان بستری هستند، گفت: تردیدی نیست که قرنطینه بهترین راه برای کاستن از روند شیوع ویروس است.

اعلام وضعیت فاجعه بار

شبکه سی‌ان‌بی‌سی درادامه گزارش داد: این درحالی است که در ایالت «پنسیلوانیا» و در شهر «آستین» (Austin) واقع در ایالت تگزاس شیوع ویروس کرونا به اندازه ای وخیم است که در آنها وضعیت «فاجعه بار» اعلام شده است.

هشدار وزیربهداشت آمریکا به تغییر وضعیت کرونا

«الکس آزار» (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا هفته گذشته درست یک روز پس از فوت نخستین مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا، با حضور در کاخ سفید و درحالی که دونالدترامپ و مایک پنس را درکنار خود داشت، درمورد شیوع این ویروس گفت:  گرچه درشرایط کنونی خطر ابتلا به کرونا را برای شهروندان آمریکایی پایین است، اما شرایط می تواند به سرعت تغییر کند و شاهد موارد بیشتری از ابتلا در این کشور خواهیم بود.

پس از شیوع ویروس کرونا در چین، از دی‌ماه امسال این ویروس تاکنون به بیش از ۹۰ کشور سرایت کرده و بیش از ۱۰۲ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این میان سه هزار و ۵۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۵۷ هزار نفر نیز سلامتی خود را بازیافته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.