امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ویروس کرونا گفت: خودروهای استفاده‌شده برای مقابله با این ویروس مخصوص ضدعفونی بوده و مأموریت اصلی‌شان میکروب‌زدایی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مواد موردنیاز برای مبارزه با ویروس کرونا، در مخازن این خودروها قرار داده‌شده و با یک استاندارد خاصی حرکت می‌کنند و در گستره عظیمی این خودروها را به کار گرفته‌ایم.

او با اشاره به نشست ‌خود با استاندار قم گفت: در این نشست مقرر شد در صورت نیاز، بیمارستانی که در قم داریم را گسترش دهیم، به این معنی که یا تعداد تخت‌های این بیمارستان را گسترش دهیم و یا مکان‌های دیگری را هم به این بیماران اختصاص دهیم.

حیدری با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران تا آخرین‌نفس در کنار مردم بوده و در مسیر خدمت‌رسانی قرار دارند، خاطرنشان کرد: نیروهایی که تحت فرمان ولی امر مسلمین قرار دارند خود را فدایی‌های مردم دانسته و در خدمت آنان هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در پادگان‌ها یک روش خاصی را حاکم کرده‌ایم و از آن روش تبعیت می‌کنیم، تصریح کرد: قرنطینه در پادگان‌ها به‌صورت بسیار سختگیرانه در حال انجام است.

او در خصوص مرخصی کارکنان ارتش نیز گفت: نباید این مرخصی‌ها به‌گونه‌ای باشد که خود باعث نقل‌وانتقال ویروس شده و موجب تسری ویروس به نقاط امنی دیگر شود که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

حیدری در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی ارتش در زمینه تولید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده عنوان کرد: تمام کارگاه‌های تولید البسه نظامی در کشور تغییر کاربری داده‌اند و در راستای مقابله با این ویروس در حال کار هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ارتش به‌محض دریافت فرمان مقام معظم رهبری یک حالت جدیدی به خود گرفتند، به این معنا که تمامی مراکزی که کارگاه تولید البسه نظامی دارند را متوقف کرده‌ایم و به تولید گان‌های پزشکی و ماسک پرداخته‌اند.

او خاطرنشان کرد: همچنین مراکزی که می‌توانند اقدام به تولید مواد ضدعفونی کنند را در سراسر کشور به این کار اختصاص داده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.