اسدالله عباسی امروز (شنبه، ۲۴ اسفندماه) در مورد احتمال استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه برای برگزاری جلسات صحن در صورت ادامه بحران کرونا، گفت: امروز این موضوع در هیات رئیسه بررسی  و در نهایت مقرر شد که اگر بحران کرونا ادامه داشته باشد و  ستاد مبارزه با کرونا همچنان برگزاری جلسات صحن را منع کند، از امکان فناوری دیجیتالی و دوسویه به عنوان یک راه حل استفاده شود؛ البته امیدواریم که این بیماری هر چه زودتر از کشور رخت بندد و  مجلس نیز مثل سایر دستگاه ها به روال عادی خود برگردد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم منع صریح ستاد مبارزه با کرونا از تشکیل جلسات علنی و غیرعلنی مجلس، نشست‌هایی توسط کمیسیون های تلفیق لایحه بودجه، بهداشت و همچنین هیات رئیسه با رعایت نکات بهداشتی برگزار و تصمیم گیری هایی انجام شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم و همت و تلاش تمامی دست اندرکاران مبارزه با کرونا هر چه سریع‌تر این معضل کنترل و مدیریت شود اما در صورت تداوم این روند، جلسات به صورت دیجیتالی و دوسویه برگزار می شود که البته زمان برگزاری جلسات با استفاده از این فناوری به دلیل پیچیدگی هایی که این امکان دارد، قطعی نیست  و به مردم و رسانه ها اعلام خواهد شد.

عباسی افزود:  با توجه به بررسی های صورت گرفته و همکاری میان مرکز فناوری اطلاعات مجلس و وزارت ارتباطات و همچنین  راه اندازی سامانه دیجیتال تحت عنوان مجلس یار که در گذشته صورت گرفته بود، می توان از این امکان بهره برد و موضوعات مهم کشوری را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه احتمال می رود امروز شورای نگهبان ایرادات لایحه بودجه ۹۹ را به مجلس ارائه کند، افزود: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در اسرع وقت ایرادات احتمالی را برطرف و به هیات رئیسه ارائه  می کند.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی از رسانه ها برای انعکاس اخبار مجلس به مردم تشکر کرد و گفت: رسانه ها در سال ۹۸ همکاری بسیار شایسته ای با مجلس داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.