به گزارش نیوز، اطلاعات مداوم، اقدامات احتیاطی و هشدارها، چه از طریق مسوولان بهداشت و سلامت و چه از طریق شبکه‌های آنلاین، عواقب زیادی بر سلامت روان خواهد داشت.

خبرهای مربوط به شست‌وشوی دست‌ها، رعایت نکات بهداشتی و امثال این موارد در همه سایت‌ها و منابع اطلاعاتی مشاهده می‌شود اما کمتر منبعی به سلامت مغز و روان شما پرداخته است.

مطالب زیادی در مورد کروناویروس در سایت‌ها و منابع خبری مختلف وجود دارد و ممکن است تمامی موارد ذکرشده در مورد این ویروس جدید صحیح نباشد به همین دلیل ین بوفکا، مدیر اجرایی تحقیقات و سیاست انجمن روانشناسی ایالات‌متحده روش‌های ذیل را برای سلامت روان شما پیشنهاد می‌کند:

انتخاب منبع اطلاعاتی مورد اعتماد

یک منبع ملی یا بین‌المللی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ( CDC) و یا یک منبع محلی یا ملی را انتخاب کنید تا بتوانید ازآنچه در جامعه شما می‌گذرد، مطلع شوید.

محدودیت به‌روزرسانی

تعداد دفعات به‌روزرسانی خود را محدود کنید. ممکن است همه‌چیز به‌سرعت در حال تغییر باشد، اما این بدان معنا نیست که باید به‌طور مداوم به‌روزرسانی شوید.

محدودیت دسترسی

وی گفت: "سعی کنید عادت نکنید که از هر چیز کوچکی آگاهی داشته باشید." او توصیه می‌کند تلفن خود را خاموش‌کنید، بنابراین وسوسه نمی‌شوید که آن را به‌طور مداوم بررسی کنید.

برنامه‌ریزی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی

محدود کردن زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی کار ساده‌ای نیست، وی توصیه می‌کند که برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را حذف نکنید فقط وب‌گردی بی‌هدف خود را کاهش دهید.

شناسایی ترس

بیماری همه‌گیر ممکن است موجب ترس‌هایی در وجود افراد شود و تصوراتی مانند ابتلا به بیماری و مرگ در وجود آنان نقش بندد. بوفکا می‌گوید: "ترس از مرگ به یکی از ترس‌های اصلی وجودی ما تبدیل می‌شود.اما باید به این فکر کنید که ترس شما چیست و چقدر واقع‌بینانه است. خطرات شخصی خود را در نظر بگیرید و احتمال اینکه با ویروس در تماس باشید را بررسی کنید.

برخی نیز از اینکه نزدیکان و دوستان آنان به این بیماری مبتلا شوند احساس ترس دارند. بوفکا گفت:" ما تمایل داریم بیش‌ازحد احتمال وقوع اتفاقات را بزرگ ارزیابی کنیم و تمایل داریم ظرفیت خود را برای مقابله با آن دست‌کم بگیریم."

بعضی افراد ممکن است نگران این باشند که به قرنطینه منتقل شوند یا قادر به کار نباشند. اما اگر چنین اتفاقی نیز رخ دهد روش‌هایی برای زندگی کردن وجود دارد.موقعیت‌های خود را بررسی کنید که آیا پول کافی برای انجام کارها دارید و یا پشتیبان و یا حامی دارید؟ برای خود برنامه‌ریزی داشته باشید و به آن فکر کنید.

به خودت فکر کن

ازآنجاکه فعالیت می‌تواند اضطراب را برطرف کند پس به دیگران کمک کنید چون ممکن است آنان نیز مانند شما مشکلاتی داشته باشند. ممکن است کارمندان خدمات، کارکنان پزشکی، کارگران ساعتی و افراد شاغل در رستوران‌ها یا صنایع تفریحی مجبور شوند خود را در معرض خطر قرار دهند. بوفکا می‌گوید: "برای ما، به عنوان عضوی از این جامعه مهم است که در مورد چگونگی حمایت از افرادی که زندگی آنان به این دلیل مختل شده فکر کنیم تا بتوانیم از آنان حمایت کنیم؟"

از این گذشته، بسیاری از اقدامات احتیاطی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود، فقط مناسب ما نیست و سعی می‌شود تا کل جامعه و جمعیت‌های آسیب‌پذیر ایمن نگه‌داشته شوند. انجام این موارد در مراقبت از خود می‌تواند فرد را قادر سازد که به‌جای ترس‌های انتزاعی، تأثیرات واقعی اوضاع را ببینید.

پشتیبان

جوامع مختلف در حال اصلاح سنت‌ها برای جلوگیری از شیوع کروناویروس هستند.مردم دوست دارند در این مورد صحبت کنند اما اگر می‌خواهند صحبت کنند سعی نکنند مشکلات را بیش از اندازه بزرگ جلوه دهند. بوفکا می‌گوید: "اگر شما بیش‌ازحد غرق این مورد هستید، به سراغ کسی نروید که ترس مشابه شما را تجربه می‌کند، بلکه به دنبال کسی باشید که عملکرد متفاوتی دارد."

اگر به نظر می‌رسد که نمی‌توانید به خود کمک کنید، کمک افراد حرفه‌ای در این زمینه گزینه خوبی خواهد بود. بوفکا گفت: "لازم نیست این کمک بلندمدت باشد و می‌توانید برای همین وضعیت خاص راهنمایی بگیرید."

توجه به نیازهای اساسی خود

به‌طور خلاصه ، آنقدر در مورد کروناویروس فکر نکنید که کارهای اساسی را که بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد، فراموش کنید. وی گفت: "در مواقع استرس، باید توجه بیشتری به خود داشته باشیم."

وی، خواب کافی، تغذیه مناسب، استفاده از هوای آزاد و فعالیت بدنی مناسب را برای آرامش پیشنهاد می‌کند.

تمرین ذهن آگاهی، مراقبه، یوگا یا سایر اشکال مراقبت از خود نیز می‌تواند شما را در امور روزمره و آگاهی راهنمایی کند تا ذهن خود را از سرگردانی در تاریکی دورنگه دارد.

پرهیز از نگرانی

اجازه ندهید که نگرانی موجب اضطراب شما شود.

مراقبت روحی از کودکان

کارشناسان بهداشت و درمان، در مورد چگونگی صحبت با کودکان در مورد کروناویروس گفتند که افراد باید ترس کودک را شناسایی کنند و به آنان بگویند احساسشان صحیح است.

نکته اصلی این است که در جهت درک و متمرکز کردن ترس‌های خود تلاش کنید تا آنها مانع شما برای ادامه زندگی سالم نشوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.