«دفتر «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (یکشنبه) خبر داد که وی به همراه «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، در یک نامه مشترک به «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق خواستار اعلام حالت فوق‌العاده به مدت یک ماه شده‌اند.

به نوشته وبسایت شبکه خبری السومریه، در این نامه قید شده است که مدت اعلام شده برای مبارزه با ویروس کرونا می‌تواند تمدید شود.

«جعفر علاوی» وزیر بهداشت عراق شب گذشته در گفت‌و‌گوی تلویزیونی گفت که در صورت افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کوید-۱۹، باید حالت فوق العاده اعلام شود. علاوی همچنین از کمبود بودجه در این خصوص سخن گفت.

او همچنین از ارسال نامه به برهم صالح و عادل عبدالمهدی در خصوص افزایش تعداد مبتلایان خبر داد و گفت که تا کنون ۱۱۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

جعفر علاوی همچنین گفت که طبق رتبه‌بندی جهانی، سیستم بهداشتی عراق در رده ۱۷۶ یعنی نزدیک به سومالی قرار دارد و این وضعیت بغرنج سیستم بهداشتی عراق را نشان می‌دهد.

وزارت بهداشت عراق روز گذشته (شنبه) از ابتلای پنج تن دیگر در شهرهای مختلف این کشور خبر داد. بنا بر گزارش این وزارتخانه، تا کنون ۲۶ تن بهبود یافته و نه نفر نیز فوت کرده‌اند. 

دولت عراق همچنین ورود اتباع ۱۳ کشور را به عراق منع کرده و از سفر شهروندان خود به این کشورها نیز ممانعت بعمل می‌آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.