محمدرضا شانه ساز روز چهارشنبه ۲۸ اسفند در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که در استانداری البرز برگزار شد، افزود: اکنون بخش زیادی از موانع اداری برای توسعه تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده‌ها در کشور برداشته شده و تلاش‌ها براین است تا در کمترین زمان نیازهای داخلی در این بخش تامین شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: واگذاری صدور مجوزها به استان‌ها نقش موثری در توسعه سریع تولید دارد ضمن آنکه بسیاری از کارخانه‌های غیر فعال کشور در این روزها دوباره فعال شده‌اند.

این مسئول اظهار داشت: بر همین اساس تلاش‌ها بر این است تا با استفاده از ظرفیت تولیدی استان‌های مختلف کشور نیازهای بهداشتی و پیشگیرانه تامین شود و این برهه حساس را پشت سر بگذاریم.

شانه ساز در خصوص چگونگی توزیع الکل در سطح کشور گفت: روزانه ۱۹۰ هزار لیتر الکل در اختیار بیمارستان‌ها و ۲۵ هزار لیتر بین صنایع داروسازی  کشور توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روزانه ۱۳۰ هزار تن الکل در اختیار صنایع تولید کننده مواد ضدعفونی و بهداشتی کشور قرار می‌گیرد و ۶۰ هزار لیتر الکل نیز برای ضدعفونی قطارهای مترو و راه آهن ، صنایع غذایی و سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو  اظهار داشت : تا پیش از شیوع بیماری کرونا صنایع تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل کشور ۳۱ هزار تن الکل تولید می‌کردند که کمتر از هفت هزار تن آن مصرف می‌شد اما اکنون با توجه به شیوع بیماری کرونا نیاز به الکل چند برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بخش های مختلف از جمله وزارت دفاع به کمک بخش سلامت کشور آمده اند، گفت: همبستگی خوبی بین بخش‌های مختلف به وجود آمده و وزارت دفاع بخشی از فعالیت‌های خود را به تولید ماسک، البسه بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده اختصاص داده است.

شانه ساز افزود:  تا پیش از بحران کرونا ظرفیت تولید البسه برای مراکز بهداشتی روزانه سه هزار دست بود که اکنون به روزانه بالای ۱۰۰ هزار دست لباس در کشور نیاز داریم و باید با کمک اصناف این نیاز را برطرف کرد.

وی با درخواست کمک از استاندار البرز در راستای مساعدت به سایر استان‌ها، بیان داشت: استان البرز با برخورداری از صنایع بزرگ داروسازی و آرایشی بهداشتی نقش موثری در تامین نیازهای دارویی و بهداشتی کشور دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.