به گزارش پایگاه خبری المعلومه، دفتر سیاسی گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، روند سیاسی عراق با پیچیدگی‌های زیادی مواجه است که ناشی از نقض قانون اساسی از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به صورت عامدانه و اقدام وی در نادیده‌گرفتن حق اکثریت در نامزد کردن نخست وزیر این کشور است. این مسأله همان چیزی است که جریان‌های سیاسی در سال‌های اخیر با آن آشنا هستند و این مسأله باعث بحرانی‌شدن اوضاع سیاسی عراق شده است. آن هم در شرایطی که ملت عراق با خطر شیوع ویروس کرونا مواجه هستند و این امر تسریع در تشکیل دولت قابل قبولی را می‌طلبد که قادر به مدیریت کشور در این شرایط سخت باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: گردان‌های حزب‌الله عراق موضع قاطعی را در در قبال تلاش‌ها جهت تحمیل دولتی با گرایش‌های مشکوک اتخاذ خواهد کرد.

گردان‌های حزب‌الله عراق همچنین اعلام کرد: ما به دنبال استعفای عبدالمهدی، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و شاخص‌های لازم را جهت نامزد نخست وزیری مطرح کردیم، لذا ما اجازه نخواهیم داد شخصیتی به عنوان نخست وزیر برگزیده شود که با این شاخص‌ها همخوانی نداشته باشد.

گردان‌های حزاب‌الله عراق ضمن تاکید بر موضع آشکار خود در حمایت از عراق و حاکمیت آن، اعلام کرد که با دولت آتی در چارچوب‌های اصولی و ثابت تعامل خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.