اسپوتنیک گزارش داد، اعضای این شورا از اعلام عربستان به نمایندگی از ائتلاف عربی درباره آتش‌بس در یمن با هدف حمایت از روند صلح سازمان ملل و درخواست دبیرکل این سازمان استقبال کردند.

آنها همچنین از پاسخ مثبت دولت مستعفی یمن به درخواست آتش­‌بس استقبال کرده و از انصارالله نیز خواستند همین اقدام را در پیش بگیرد.

پیش از این جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود، برای مقابله با ویروس کرونا در قالب یک تیم واحد آماده است.

اعضای شورای امنیت از دولت مستعفی و انصارالله خواستند همکاری خود را با مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن ادامه دهند تا به رهبری یمنی‌­ها یک راه­‌حل سیاسی حاصل و نگرانی به جای مردم یمن هم رفع شود.

اعضای این شورا بار دیگر بر قطعنامه‌­های سابق شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۱۶ که در سال ۲۰۱۵ تصویب شد تأکید کرده و از طرح شورای همکاری خلیج فارس و ساز و کار اجرایی آن و نیز نتایج کنفرانس گفت‌­وگوی ملی حمایت کردند.

آنها ضمن اشاره به بحران انسانی که یمن را در معرض شیوع ویروس کرونا قرار داده، گفتند، درگیری‌­ها در این کشور مانع ورود نیروهای انسانی و کادر پزشکی و نیز فراهم شدن مراکز بهداشتی لازم برای درمان کرونا می­‌شود.

اعضای شورای امنیت بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری شده و از تلاش‌­های گریفیث حمایت کرده و گفتند، هیچ راه‌­حل نظامی نمی‌تواند صلح پایدار را در یمن برقرار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.