موسی دودین، مسؤول پرونده اسرا در جنبش حماس در گفتگویی ویژه با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: اخبار منتشر شده درباره اینکه حماس در آستانه دستیابی به توافق تبادل اسرا با اشغالگران اسرائیلی است، صحت ندارند.

دودین در واکنش به این خبرها تاکید کرد: جنبش حماس از میانجی‌گری‌هایی که می‌توانند دستیابی به قرارداد تبادل اسرا را سهولت بخشند، استقبال می‌کند.

این مسؤول حماس گفت: حماس بر طرح خود برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اشغالگران در قالب یک عملیات جدی و واقعی که از سوی یحیی السنوار، رئیس جنبش در غزه اعلام شد، تاکید می‌کند.

او افزود: تا این لحظه جدیتی از سوی طرف اشغالگر در این پرونده مشاهده نکرده‌ایم.

محمود الزهار، از رهبران حماس نیز به المیادین گفت: نمی‌خواهیم توهم‌هایی را درباره مذاکرات تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل ایجاد کنیم.

الزهار در ادامه شرح داد: فشارهای روانی بر خانواده‌های اسرای فلسطینی وارد می‌شود تا آنها مذاکره‌کننده فلسطین در این پرونده را برای امتیازدهی تحت فشار بگذارند اما موانع جدید بسیاری وجود دارند و زمانی که قراداد تبادل حاصل شود، اعلام می‌شود.

پیشتر موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرده بود که هیچ میانجی تاکنون درباره طرح السنوار برای تبادل اسرا اقدامی نکرده است.

ابومرزوق ضمن استقبال از هرگونه میانجی‌گری در این زمینه گفت: السنوار تنها پرونده تبادل اسرا را گشود اما باید استقبالی از این طرح از سوی طرف دیگر نیز باشد.

رژیم صهیونیستی هفتم آوریل جاری آمادگی خود را برای مذاکره در پرونده اسرا اعلام کرد، همزمان دودین تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بازی رسانه‌ای را درباره این پرونده به راه انداخته و تل‌آویو باید از این پیشنهاد حماس قبل از آنکه مجبور به مذاکره در شرایط بسیار سخت‌تری شود، استفاده کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.