به گزارش روز پنجشنبه روزنامه گلوبال تایمز چین، توییتر در پیام عذرخواهی خود آورده است صفحه اجتماعی سفیر چین در قبرس به اشتباه با پرچم تقلب و جعلی بودن منتشر شده بود.

توئیتر می گوید بر روی برخی از صفحات اجتماعی بعضا به اشتباه پرچم های تقلب و جعلی بودن نگارش می شود و صفحه سفیر چین نیز دچار همین مشکل شده بود اما گزارش روزنامه گلوبال تایمز به نقل از دیپلمات ها،  سفرای چین و شماری از کارشناسان، این اقدامات را از جمله استانداردهای دوگانه شبکه های اجتماعی در آمریکا می داند که هدفشان محدودیت آزادی بیان است.

صفحه اجتماعی سفارت چین در سریلانکا نیز بی آنکه توضیحی داده شود، پیشتر تعلیق شده بود.

سفارت چین در سریلانکا هم دوبار رسما به بسته شدن صفحه توییتر خود اعتراض کرد و آن را «مصداق استانداردهای دوگانه،  نقض آزادی بیان و تبعیض آمیز» دانست.

فیر چین در قبرس درباره بسته شدن صفحه توییتر خود این موضوع را به آمریکا نسبت داد و گفت: این اقدام نشان دهنده تنگ نظری و کوته فکری در آمریکا است که خود را علمدار دموکراسی و آزادی بیان می داند.

"شن یی" از مرکز تحقیقات سایبری در دانشگاه فودان در شرق چین می گوید چنین اقداماتی استاندارد دوگانه شبکه های اجتماعی در آمریکاست که در خدمت منافع و اقتصاد آن کشور هستند.

چین تاکید دارد در زمینه مبارزه با کرونا هیچ کوتاهی نکرده است اما آمریکا همچنان با ادعای مخفی کاری های این کشور در اطلاع رسانی دقیق و شفاف، از پکن انتقاد می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.