گزارشی جدید از «OnePoll» نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به طور متوسط در چهار بخش خدمات اینترنتی خاص نام‌نویسی می‌کنند.

همچنین بنابر گزارش جدید «OnePoll»، آمریکایی‌ها به‌طور میانگین روزانه ۸ ساعت از وقت خود را صرف اینترنت می‌کنند. 

باور کنید یا نه، با خانه‌نشینی مردم در این روزها، استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بسیاری عمومی‌تر از قبل شده است. بنابر پژوهش جدید OnePoll، یک فرد روزانه به طور متوسط ۸ ساعت را در دنیای آن‌لاین می‌گذراند و حداقل به چهار سرویس اینترنتی ورود(لاگین) می‌کند.

مطالعه جدید این مرکز تحقیقاتی، که برای اولین بار توسط لس آنجلس تایمز منتشر شد، نشان می‌دهد که افراد به صورت میانگین به چهار سرویس اینترنتی دسترسی دارند، در حالی که ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفته‌اند که به پنج یا شش پلتفرم لاگین(وارد) می‌شوند.

بنابر این تحقیق با تمکین مردم آمریکا به ماندن در خانه در شرایط کنونی بحران شیوع ویروس کرونا، افزایش میزان استفاده از پلتفرم‌های اینترنتی برای تماشای فیلم و تلویزیون مشهود است. آمریکایی‌ها یک سوم از وقت شبانه روز خود را صرف تماشای محتواهای آن‌لاین می‌کنند که این روند از زمان بحران کرونا شاهد بالاترین میزان رشد استفاده کاربران بوده است. 

این تحقیق همچنین حاکی از آن است که چهار یا پنج سرویس پخش برای بسیاری از مصرف کنندگان کافی نیستند. ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی ابراز داشتند که علاوه بر خدمات محتواهای اینترنتی پولی، از پلتفرم‌های رایگان اینترنتی برای تماشای فیلم یا نمایش تلویزیونی نیز استفاده می‌کنند.

تحقیقات OnePoll، که به نمایندگی از «Tubi» انجام شده، چهار مرجع اصلی مورد استفاده و بازدید توسط کاربران را مشخص نکرده اما گزارش‌های اخیر از دیگر مراکز پژوهشی نشان می‌دهد که سایت‌های «دیزنی‌پلاس» و «نت‌فلیکس»  از بالاترین بازدید و ارجاعات برخوردار هستند.

ادامه شرایط بحران پاندمی ویروس کرونا بر اکران، انتشار و پخش تعداد بی‌شماری از فیلم‌های سینمایی و شوهای تلویزیونی ازجمله پروژه‌های بسیار شاخصی که انتظار می‌رفت طی ماه‌های آتی در فضای اینترنتی با موفقیت‌های چشمگیر همراه باشند، تاثیر گذاشته است.

مَت اشتراوس رئیس شرکت پیکاک دیروز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: خدمات آن‌لاین تحت مالکیت «ان‌بی‌سی یونیورسال» محتواهای اوریجینال بزرگسال محور برای ارائه ندارد درحالیکه دیزنی پلاس و نت‌فلیکس از قبل تأخیرهای تولید را برای همه سریال‌های بعدی خود اعلام کرده‌اند. 

با این وجود سرویس‌ها و سایت‌های پخش آن‌لاین و تولیدکنندگان سرگرمی برای جذب مخاطب در شرایط پاندمی کرونا دست به کار شده‌اند. «اپل» به تازگی بسیاری از برنامه‌های «پل تی‌وی+ شوهای خود را به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار داده است درحالیکه (اچ‌بی‌اُ) فیلم‌های «سوپرانوز» «وایر» و صدها ساعت محتوا را در فضای اینترنت و به صورت رایگان ارائه کرده است.

اگرچه صنعت پخش اینترنتی به طور مشخص تحت تاثیر وقایع اخیر با اختلال همراه بوده اما شیوع ویروس همه‌گیر کرونا نتوانسته رقابتی‌تر شدن تاریخی این صنعت را متوقف سازد. بخش سرویس محدود Quibi اوایل آوریل راه‌اندازی شد درحالیکه پیکاک قبل از راه‌اندازی در سطح ملی، در تاریخ ۱۵ آوریل برای انتخاب مشتریان کامکست در فضای آن‌لاین ارائه شد. این در حالیست که هنوز انتظار می‌رود HBO Max متعلق به کمپانی برادران وارنر در ماه می عرضه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.