به نوشته رونامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، رهبر کره شمالی یک‌سوم اعضای کمیته امور دولت را تغییر داد و نشست پارلمانی برگزار کرد که در آن حتی یک نماینده هم نبود که از زدن ماسک خودداری کرده باشد، به رغم شیوع ویروس کرونا در چین و کشورهای همسایه جنوبی آن از چند ماه پیش، اما تاکنون یک مورد مبتلا به ویروس کرونا هم در کشوری که با محاصره و تحریم‌های خفه‌کننده آمریکا مواجه است، ثبت نشده است.

 کره شمالی همچنان غافلگیری‌هایی دارد که رزمایش‌های نظامی برای شلیک موشکهای کوتاه بُرد کروز در دریای ژاپن و در ارتفاع چند کیلومتری از سطح دریا از جمله آنها است.

مسأله جدید این است که این موشک‌ها قابل رصد نیست و شلیک این موشک‌ها دو هفته پس از رزمایش دریایی آمریکایی با کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی در منطقه انجام می‌شود و با این اقدام رهبر کره شمالی به آمریکایی‌ها گفته است که ما آماده‌ایم و از رزمایش‌های شما ترسی نداریم.

رهبر کره شمالی تنها رهبر جهان است که ترامپ را خوار کرده است و وی را از غرب به شرق برای حضور در دو نشست یکی در سنگاپور و دیگری در هانوی ویتنام کشانده است بدون این که  امتیازی بدهد.

کیم جونگ اون محکم و پابرجا است و آزمایش‌های موشکی مختلفی آغاز کرده است و به آن ادامه می‌دهد و این در حالی است که ترامپ در بدترین روزهای خود به سر می‌برد چرا که بیش از ۲۳ هزار تن به خاطر ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از دست داده‌اند و حکام آمریکا نافرمانی از وی را آغاز کردند و با دستورالعمل‌های وی مخالفت کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.