بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۷۵ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۴۶ هزار و ۸۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۵۴۷ هزار و ۸۱۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند با این بیماری مبارزه کنند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان، با افزایش ۳۴ هزار و ۵۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶۷۸ هزار و ۱۴۴ مبتلا رسیده  است؛ تاکنون ۳۴ هزار و ۶۴۱ مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد، با افزایش ۴ هزار و ۲۸۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸۴ هزار و ۹۴۸ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۹ هزار و ۳۱۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۳ هزار و ۷۸۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶۸ هزار و ۹۴۱ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۲ هزار و ۱۷۰ ایتالیایی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس به‌ترتیب با ۱۶۵ هزار و ۲۷، ۱۳۷ هزار و ۶۹۸ و ۱۰۳ هزار و ۹۳ مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهان قرار گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای چین، آلمان و اسپانیا به‌ترتیب با ۷۷ هزار و ۹۴۴، ۷۷ هزار و ۷۴ هزار و ۷۹۷ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

ویروس کرونا , قاره آمریکا , کشور اسپانیا ,

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.