این دو پزشک چینی که "یی‌فان" و "خو ویفنگ"نام دارند ۱۸ ژانویه سال جاری میلادی ابتدا در بیمارستان ریه ووهان به دلیل ابتلا به کرونا بستری و بعد از چند روز به بیمارستان "تونگ جی" منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند اما اکنون بعد از درمانی سخت و سه ماهه پوست بدن آنها سیاه شده است.

طبق گفته پزشکان معالج این دو پزشک چینی، ظاهراً پوست بدن آنها به دلیل عدم تعادل هورمونی و بعد از آسیب دیدن کبد رنگ خود را تغییر داده است.

 دکتر "یی فان" متخصص قلب و عروق بود و پس از آنکه پزشکان دقیقاً ۳۹ روز او را در حال بی هوشی به یک دستگاه احیا به نام ECMO وصل کردند و بیهوش بود توانست بیماری ویروس کرونا را شکست دهد.

این پزشک چینی اکنون می تواند راه برود و حرف بزند وی هم اکنون در بیمارستان دوستی چین و ژاپن در پکن بستری است.

دکتر وی به خبرنگار تلویزیون پکن گفت: وقتی برای اولین بار هوشیار شدم به خصوص بعد از اینکه از وضعیت خودم مطلع شدم احساس ترس کردم او افزود که اغلب اوقات کابوس دارد.

این پزشک چینی گفت تلاش می کند بر بار روانی این بیماری غلبه کند، وی افزود پزشکان اغلب او را دلداری داده و به وی مشاوره می دهند.

تصویر دو پزشک چینی که پوست بدنشان در تاریخ ۲۴ بهمن سفید بود.

دکتر "هو وی فنگ" هم که متخصص ارولوژی است ۹۹ روز بستری بوده و اکنون نیز وضعیت عمومی وی همچنان نامساعد است و با این بیماری دست و پنجه نرم می کند او در واقع از ۷ فوریه تا ۲۲ مارس بیهوش بود و در حال بی هوشی با دستگاه ECMO تحت درمان بود او در نهایت در ۱۱ آوریل توانایی تکلم خود را به دست آورد.

این پزشک اکنون وضعیت بدتری دارد او قادر به راه رفتن نیست و فقط می تواند روی تخت خود تکان بخورد با این حال پزشکان می گویند وضعیت وی رو به بهبودی است.

"لی شوشنگ" از پزشکان معالج این دو بیمار می گوید احتمال دارد این پزشک بر اثر مصرف داروهایی مانند "پولی میکسین" دچار تیرگی پوست شده اند و به مرور زمان پوست آنها به حالت اولیه خود بر می گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.