حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخشی از اظهاراتش در جلسه امروز هیات دولت در واکنش به تهدیدات اخیر ترامپ مبنی بر شلیک به شناورهای سپاه و تحرکات پرخطر در خلیج فارس، گفت: خلیج فارس برای ما آبراه مهم تاریخی است. همه آبراه‌ها برای ما مهم هستند و در شمال هم دریای کاسپین برای ما اهمیت دارد. اما خلیج فارس برای ما اهمیت بیشتری دارد و مرکز تامین انرژی دنیاست و کشور را به آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها متصل می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت منطقه و خلیج فارس گفت: من به ملتی که این خلیج به نام آنها بوده تبریک می گویم و این خلیج برای آنها است. این خلیج نامش فارس بوده و خواهد بود. تمامی استان‌های مرزی خلیج فارس، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان و حتی استان های همسایه آنها مانند فارس و کرمان مرزبان خوبی بوده و همیشه در مقابل بیگانه ایستادگی کرده و الان هم می ایستند.

روحانی خطاب به آمریکایی ها گفت: آمریکا باید بداند این خلیج، نامش خلیج فارس است و خلیج نیویورک و خلیج واشنگتن نیست. باید از روی نام آن و از روی ملتی که در کنار این آبراه برای هزاران سال حافظش بوده، شرایط را درک کرده و هر روز علیه ملت ایران توطئه نکنند.

روحانی عنوان کرد: ملت ما همیشه و در تمامی صحنه ها موفق بوده و هست و الان هم در حفاظت از این آب راه موفق خواهد بود. سربازان، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه همیشه پاسدار این آبراهه بوده و خواهند بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.