«اوسی آردیلِس» دوست پوچتینو و سفیر باشگاه تاتنهام اعلام کرد که مرد آرژانتینی پیشنهاد خوبی دریافت کرده است بنابراین احتمال جایگزین شدن پوچتینو با «استیو بروس» سرمربی کنونی نیوکاسل بیش از پیش رنگ واقعیت به خود گرفته است.

شواهد به شکلی فزآینده از این حکایت دارد که نیوکاسل در چند روز آتی به طور رسمی انتقال مالکیت باشگاه با رقم ۳۰۰ میلیون پوند را به صندوق ثروت ملی عربستان اعلام کند.

اردیلس در گفت‌وگو با تارنمای آرژانتینی اینفوآبه، تایید کرد که هموطنش در خصوص تحولی بزرگ در نیوکاسل، با مقامات این باشگاه وارد مذاکرده شده است؛ تیمی که در ۱۳ سال گذشته مالکیت آن را «مایک اشلی» میلیاردر انگلیسی در اختیار داشت.

پوچتینو ۴۸ ساله با وجود اخراج شدن از تاتنهام در اوایل سال جاری، تا سه شنبه هفته گذشته با تاتنهامی ها قرارداد داشت و حالا برای مذاکره با باشگاه‌های دیگر آزاد است.

در ماه‌های گذشته گمانه‌زنی‌ها در این خصوص که سعودی‌ها قصد دارند چقدر در باشگاه نیوکاسل سرمایه گذاری کنند و چه ستاره‌های تراز اولی را به خدمت بگیرند، سوژه داغ محافل فوتبالی بوده است.

نیوکاسل با احترام برای سرمربی کنونی، هیچ شکی ندارد که به سرمربی با توانایی پوچتینو نیاز دارد.

آردیلس در این‌باره گفت: او یک سرمربی کاملا سطح بالا است. یکی از سه سرمربی برتر جهان؛ او هر کجا که باشد توانایی هدایت دارد. در اسپانیا، فرانسه و ایتالیا اما او قلبا انگلیس را دوست دارد. تیم‌های برزگ و معدودی هستند که پوچتینو را می‌خواهند و یکی از آنها باید انتخاب شود.

براساس گزارش‌ها، لیگ جزیره نیز برای انتقال مالکیت به ائتلاف تحت هدایت «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی، چراغ سبز داده است.

هواداران نیوکاسل از مدت‌ها پیش نسیت به نوع مدیریت اشلی اعتراض داشتند و بیشتر آنان از مالک جدید استقبال خواهند کرد؛ این در حالی است که خارج از جو باشگاه، هراس‌هایی در مورد سوابق ریاض در مسائل مربوط به حقوق بشر و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی مخالف دولت این کشور در سال ۲۰۱۸، وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.