در اطلاعیه شماره دو ستاد خبری سهام عدالت آمده است: سهامداران مشمول طرح سهام عدالت که روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده اند از امروز می توانند با مراجعه به کارگزار منتخب خود نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کرده و با خرید سهام جدید به دارایی های خود اضافه کنند و یا در صورت تصمیم به فروش تا ۳۰ درصد ارزش دارایی خود در شرکت ها را به فروش برسانند.

همچنین فروش یکجای ۳۰ درصد از سبد دارایی هر فرد در سهام عدالت از طریق شعب بانک های کشور تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۱۳ خردادماه جاری ادامه خواهد داشت.

متقاضیانی که هنوز اقدام به انتخاب روش سرمایه گذاری خود نکرده اند تا پایان روز ۱۵ خردادماه جاری فرصت دادند تا با مراجعه به سایت samanese.ir روش مدیریت خود را انتخاب کنند.

در صورت عدم مراجعه به این سامانه مشکلی برای سهامداران به وجود نیامده و روش انتخابی آنها، غیر مستقیم تلقی خواهد شد.

بانک هایی که نسبت به دریافت سفارش در روزهای ۶، ۷ و ۸ خردادماه جاری اقدام کرده اند می توانند از طریق کارگزاری های خود و یا کارگزاری های طرف قرارداد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنان واریز کنند.

امروز بانک ملی ایران اولین بانکی بود که بخش اعظم سهام مربوط به سفارش های دریافتی از مشمولان سهام عدالت را به فروش رساند که بلافاصله پس از تسویه معاملات و دریافت وجه به حساب متقاضیان فروش واریز خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.