محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در یازدهمین دوره مجلس، گفت: فرم‌هایی برای تعیین اولویت‌های نمایندگان جهت عضویت در کمیسیون‌های تخصصی طراحی شده که از روز گذشته در اختیارشان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: قرار شده نمایندگان براساس علایق، مدرک تحصیلی، سابقه اجرایی پیش از دوره نمایندگی و نیز سابقه عضویت در کمیسیون مربوطه در ادوار گذشته، فرم‌ها را تکمیل و در اختیار شعب پانزده‌گانه قرار دهند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: پس از اینکه نمایندگان فرم‌ها را تکمیل کرده و به شعب تحویل دادند، امتیازات نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها، طبق مواردی که قبلا تعیین شده، مشخص می‌شود و هرکدام از نمایندگان که بیشتری امتیاز را برای عضویت در هر کمیسیون کسب کنند، حائز شرایط عضویت شناخته شده و در کمیسیون مربوطه عضو می‌شوند.

فرهنگی ادامه داد: تاکنون اغلب نمایندگان فرم‌ها را تکمیل کرده و در اختیار شعب قرار داده‌اند، که پس از بررسی در جلسات شعب و تعیین امتیازات، اعضای کمیسیون‌ها مشخص می‌شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه روند تکمیل فرم‌ها برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی و امتیازبندی‌ها، اعضای کمیسیون‌ها تا اواخر هفته آینده مشخص و کمیسیون‌ها نیز تشکیل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.