سردار حمید هداوند در توضیحی در خصوص آتش سوزی‌های اخیر اظهار داشت: پلیس پایتخت پیگیر این موضوع است آیا این آتش سوزی‌ها عمدی بوده یا سهوی و دستورات لازم در زمینه شناسایی متخلفان احتمالی را صادر کرده ایم.

وی افزود: تا به این لحظه در آتش سوزی‌های بوستان‌ها موردی مبنی بر عمدی بودن به پلیس ثابت نشده و کسی هم در این راستا دستگیر نشده است.

دو نفر به دلیل آتش روشن کردن در مراتع دستگیر شدند

‌جانشین رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: البته پلیس دو نفر را در زمینه این آتش سوزی‌ها دستگیر کرده اما این دو نفر عمداً به دنبال آتش سوزی نبودند و برای تفریح در محلی آتش را روشن کرده بودند و بعد نظارت نکردند آیا آن آتش خاموش شده است یا خیر که پلیس با آنها برخورد کرده است.

هداوند در رابطه با عمدی یا سهوی بودن آتش سوزی‌ها اظهار داشت: ما احتمال می‌دهیم به دلیل گرما و همچنین بارش زیاد باران در امسال که موجب رشد بیش از حد علف‌های هرز در بوستان‌ها شده است، این آتش سوزی‌ها عمدی نباشند و امکان دارد حتی با یک ته سیگار یک بوستان بزرگ آتش بگیرد. اما این بدان معنا نیست که پلیس دست از تحقیقات و گزارش‌های میدانی خود بر می‌دارد.

وی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌کنم بعد از روشن کردن آتش ولو در ابعاد کوچک، حتماً از خاموش شدن آن مطمئن شوند و در پارک‌ها و بوستان‌ها، ته سیگار و مواد اشتعالی را رها نکنند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: با شهرداری تهران جلسه گذاشته ایم و اعلام کردیم قبل از وقوع حوادث احتمالی دیگر، شهرداری خودش دست به کار شود و علف‌های هرز را از بین ببرد تا از حوادث احتمالی دیگر جلوگیری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.