چند منبع آگاه به این پروسه به نیویورک تایمز گفتند، تیم جستجو و بررسی معاون جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا، با حدود ۱۲ گزینه زن برای این مورد تماس گرفته و هشت یا ۹ نفر از آنها با تمرکز بیشتری مورد بررسی هستند.

بر اساس گزارش پایگاه هیل، از جمله گزینه‌هایی که نسبت به بقیه ممکن است از شانس بیشستری برخوردار باشند کامالا هریس و الیزابت وارن، ال دمینگز، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا و کیشا لانس باتمز، شهردار شهر آتلانتا که گفته شده نفر اول نسبت به بقیه برای انتخاب به عنوان نامزد معاونت رئیس جمهور پیشتاز است.

منابع خبری به نیویورک تایمز تصریح کردند سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز از سوی تیم بایدن مورد مصاحبه قرار گرفته است.

فرآیند بررسی مذکور در حالی شدت پیدا کرده که ناآرامی ها در اعتراض به قتل جورج فلوید به دست پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا همچنان ادامه دارد.

بایدن پیشتر متعهد شده بود به این که یک زن را نامزد معاونتش در انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرده و همچنین یک زن سیاهپوست را به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا تعیین کند. با این حال گزارش شد که فشارها بر او برای انتخاب یک زن رنگین پوست به عنوان نامزد معاونتش به عنوان تاکتیکی برای جلب آراء رای دهندگان رنگین پوست به وی افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.