جین آسلبورن، وزیر امور خارجه لوگزامبورگ، در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل خواستار آن شد که اتحادیه اروپا موضعی سرسختانه‌تر در قبال طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی ازکرانه باختری به اراضی اشغالی در پیش بگیرد.

آسلبورن در ادامه این صحبت‌هایش گفت: این که فقط نامه‌های سرزنش‌آمیز بنویسیم، یک تحقیر برای اتحادیه اروپا بوده و به میزان چشمگیری اعتبار آن را تضعیف می‌کند. او پیشنهاد داد که تدابیری قدرتمندتر مثل تحریم‌های اقتصادی یا به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور در صورت اجرای طرح الحاق از سوی رژیم صهیونیستی، اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث درباره به رسمیت شناختن فلسطین یک سازوکار کاملا جدید را در پی خواهد داشت و من حتی آن را اجتناب‌ناپذیر در نظر می‌گیرم.

او گفت که چنین تصمیمی نیاز به تصمیم متفق‌القول همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ندارد. تاکنون ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله سوئد، مجارستان و لهستان کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. او تأکید کرد: اگر دیگران هم از این روند پیروی کنند، احتمالا تأثیر این کار خیلی بیشتر از تحریم‌های اقتصادی خواهد بود.

به گفته وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری هیچ فرقی با اقدام روسیه در الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاکش نداشته و لازم است که اتحادیه اروپا در این مورد موضعی قدرتمندتر در پیش بگیرد. او ادامه داد: من هیچ تفاوتی بین آن‌ها نمی‌بینم. الحاق کردن کاملا مشخص است. این نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد، شورای امنیت سازمان ملل هم موضعی روشن اتخاذ کرده و در چندین قطعنامه گفته که شهرک‌سازی‌های اسرائیل غیرقانونی است.

آسلبورن اظهار کرد: یک نفر می‌تواند بگوید که الحاق، ناقض هفتمین فرمان از ۱۰ فرمان است؛ این که نباید دزدی کنی. الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هم همان دزدی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.