به گزارش روابط عمومی ارتش، در حاشیه این کوهپیمایی امیر دریادار سیاری ، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت : بحث تربیت بدنی و آمادگی جسمانی در ارتش یکی از مسائل مهم است که همیشه مد نظر قرار می گیرد و کارکنان نیروهای مسلح  با شرکت در رشته های مختلفی از جمله کوهنوردی، راهپیمایی و جنگل نوردی و انجام این حرکات ورزشی در ارتقاء توان جسمی شان تلاش و کوشش می‌کنند.

وی افزود: مهمترین مولفه رزم، نیروی انسانی است که این نیرو باید سالم و سلامت باشد تا در شرایط سخت بتواند ماموریتش را بخوبی انجام دهد .

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: هرگونه حرکت ورزشی مستمر و با مسافت های طولانی از جمله راهپیمایی، کوهنوردی و ... می تواند در توان جسمی کارکنان حائز اهمیت باشد و سازمان تربیت بدنی ارتش در مناسبت های مختلف سال برنامه ریزی های متعددی در حوزه ورزش، تربیت بدنی و ارتقای توان جسمانی کارکنان و خانواده های آنان دارد که این برنامه نیز به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

در ادامه امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش نیز ضمن تشکر از میزبانی شایسته تیپ ۱۵۸ ذوالفقار نیروی زمینی  و با اشاره به اهمیت رشته کوهنوردی به عنوان یکی از رشته های پایه و کاربردی در سطح نیروهای مسلح افزود: سازمان تربیت بدنی ارتش در راستای حمایت و پشتیبانی از این ورزش همه ساله برنامه های مدونی را در تمامی فصول سال و در رده های مختلف سنی به مورد اجرا گذاشته و در این حوزه از حضور فرماندهان و چهره های شاخص ارتش با هدف تشویق سایر ورزشکاران و علاقه مندان و به ویژه خانواده ها دعوت بعمل می آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.