«عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان و تعدادی از اعضا کابینه وزرای این کشور از قرنطینه خارج شدند.

بنابر این گزارش، نخست وزیر قزاقستان بعد از اتمام زمان پیش بینی شده برای قرنطینه و منفی بودن تست تکراری برای تشخیص کرونا از قرنطینه خارج شد.

علاوه بر این، «آسخات آیماگامبیت اف» وزیر آموزش و علوم، «ساپارخان عمراف» وزیر کشاورزی و «مغزوم میرزاگالی اف» وزیر اکولوژی، زمین شناسی و ذخایر طبیعی قزاقستان نیز بعد از طی کردن این مرحله و تست منفی به کارهای معمولی خود برگشتند.

اخیرا سرویس مطبوعاتی دستگاه ریاست جمهوری قزاقستان از ابتلا «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور این کشور به ویروس کرونا خبر داده بود.

امروز همچنین «ایرلان آئوکین اف» معاون وزارت کار و حفاظت اجتماعی قزاقستان در مورد ابتلا شدن خود به ویروس کرونا خبر داده و اظهار داشت که تا بهبود وضعیت سلامت به کار خود از راه دور ادامه خواهد داد.

در حال حاضر تمام نشست و جلسات دولت قزاقستان از طریق تماس های تلفنی برگزار می‌شوند. با این حال رژیم بهداشتی در جریان جلسات تقویت، روش‌های امنیتی تشدید و ۸۰ درصد کارمندان دوری می‌کنند.

بر اساس داده ای وزارت بهداشت قزاقستان شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور بدون در نظر گرفتند «ناقلان بدون علائم» به ۱۶۳۵۱ نفر و با در نظر گرفتن ناقلان با علائم به ۲۳۹۶۰ نفر رسیده است.

از این میان در قزاقستان تا به امروز از این بیماری ۱۰۱۳۹ نفر بهبود یافته و ۱۰۵ تن دیگر فوت کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.