آنچه که ممکن است توازن قیمت را در بازار طلا برقرار کند، حضور فعالان این عرصه و داد و ستدهای امنی است که عرضه و تقاضا را در وضعیت مناسب قرار می دهد. اما در روزهای اخیر شاهد خروج یکی از فعالان این حوزه و در پی آن افزایش مشکلات سرمایه گذاران بازار طلا بوده ایم.

شرکت آرون گروپس که بیش از دو سال در بازار طلا فعالیت داشت، توانست تعداد زیادی از سرمایه گذاران طلا را از سراسر کشور در فضایی امن و مطمئن گرد هم آورد و خدمات متعددی را عرضه کند. اما با توجه به مشکلاتی که ناخواسته با آن مواجه شد، علی رغم میل باطنی، با اعلام کناره گیری و تسویه حساب با همه سرمایه گذاران، به فعالیت خود در ایران خاتمه داد.

با خروج آرون گروپس از بازار طلای داخلی، بسیاری از سرمایه گذاران به ناچار جذب مراکز سرمایه گذاری دیگر شدند اما نتایجی که به دست آمد نشان داد سرمایه گذاری در بسیاری از مراکز دیگر صرفا منجر به از دست رفتن سرمایه خواهد شد و افرادی که پیش از این در محیطی امن به فعالیت و کسب درآمد مشغول بودند اکنون به عده ای مالباخته تبدیل شده اند و سرمایه چندین ساله خود را از دست داده اند.

کناره گیری آرون گروپس به عنوان یکی از قدرتمندترین فعالان عرصه تجارت طلا در کشور و فراهم کننده فضای امن و مطمئن سرمایه گذاری، موجب شد عده ای سودجو و فرصت طلب در نبود آرون گروپس فضا را برای سوءاستفاده از این بازار متشنج مناسب ببینند و با تبلیغات دروغین، سرمایه گذاران را جذب کنند. این موضوع باعث شد در روزهای گذشته تعداد زیادی از سرمایه گذاران متضرر شوند و هیچ یک از آن مراکز نیز پاسخگوی اعتراض آنها نیستند.

شرکت آرون گروپس در مدت زمان فعالیت خود همواره سرمایه گذاران را جزئی از خانواده خود می دانست و یکی از دلایل شرایط متشنج پیش آمده در بازار طلا را ناشی از عدم حضور مراکز امنی مانند این شرکت برای سرمایه گذاری مردم می داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.