کمک تهران به کابل، به ضرر آمریکا است

محمود عباس‌زاده مشکینیدر خصوص آمادگی ایران برای کمک به افغانستان برای پیشبرد روند صلح، گفت: دولت و ملت ایران همواره در زمان های مختلف به همسایگانش کمک کرده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: به عنوان مثال در زمان تجاوز ایالات متحده به افغانستان، مردم این کشور آواره شدند اما جمهوری اسلامی ایران با گرمی ملت افغانستان را در آغوش گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها علاقه ای برای ایجاد ثبات و تعادل در معادلات سیاسی افغانستان ندارند، ادامه داد: این مهم در حالیست که وقتی کشوری مانند ایران به درخواست دولت این کشور درصدد مقدمه چینی برای پیشبرد روند صلح باشد، آمریکایی ها تلاش می کنند با برهم زدن شرایط اختلاف افکنی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کاخ سفید دریافته اقداماتش برای برگزاری مذاکرات صلح در افغانستان با شکست مواجه شده است، افزود: در واقع آنها به خوبی می دانند ایجاد ثبات در افغانستان به معنای خروجشان از این کشور خواهد بود لذا کارشکنی های متعددی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک کشوری مانند ایران می تواند با اشتراکات فرهنگی، سیاسی و تاریخی فراوان، نقش پررنگی در پیشبرد روند صلح در افغانستان داشته باشد تا کشوری که ریشه تمام بدبختی ملت این کشور محسوب می شود.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه چندی پیش در دیدار با سرپرست وزارت خارجه افغانستان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت افغانستان برای پیشبرد روند صلح را اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.