بایدن پیشتاز رقابت با ترامپ

به گزارش هیل، نتایج جدیدترین نظرسنجی از سوی موسسه تحقیقاتی «چِنج» و شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» بیان‌گر آن است که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی در انتخابات ماه نوامبر همچنان پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی، بایدن در شش ایالت مهم، کلیدی و تعیین کننده در انتخابات یعنی «آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین» به طور میانگین برتری ۳ درصدی خود نسبت به ترامپ را حفظ کرده است.

در تمامی ایالت‌های نام برده شده بایدن پیشتاز است، جو بایدن در کارولینای شمالی ۱ درصد، در آریزونا ۲ درصد و در فلوریدا و پنسیلوانیا ۳ درصد از رقیب جمهوری‌خواه پیش است.

نامزد دموکرات‌ها در ویسکانسین و میشیگان به ترتیب با ۵ و ۶ درصد از ترامپ پیش است تا بیشترین اختلاف با نامزد جمهوری‌خواهان رقم بخورد.

گفتنی است «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا، تنها دموکراتی بوده که در سال‌های اخیر در ایالت کارولینای شمالی از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش بوده است. اوباما درسال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) حمایت رأی دهندگان این ایالت را جلب کرد، اما در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) با شکست مواجه شد.

همچنین «فلوریدا» بزرگترین میدان نبرد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود که دلیلی برای هزینه‌های هنگفت هر دو نامزد در این ایالت است.  اکنون پیشتازی ۶ درصدی بایدن در نظرسنجی‌های پیشین در این ایالت به ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

«آریزونا» ایالتی است که از سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵) هیچ دموکراتی در آن رأی نیاورده است، اما اکنون بایدن از ترامپ پیش است.

در انتخابات پیشین، ترامپ با پیروزی در «پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین» تعجب دموکرات‌ها را برانگیخت. ترامپ اولین رئیس جمهورِ جمهوری‌خواه آمریکا بود که از سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) تاکنون در «پنسیلوانیا و میشیگان» پیروز شده است. اکنون رقابت در هر سه این ایالت‌ها تنگاتنگ است، البته نظرسنجی جدید از رقابت شدیدتر در پنسیلوانیا و ویسکانسین خبر می‌دهد.

این نظرسنجی از بین ۴ هزار و ۹۰۴ نفر از رای دهندگان در ایالت‌های «آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین» و در بازه زمانی بین ۲۱ تا ۲۳ اوت (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور) انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.