بنابر اعلام آناتولی، خلوصی آکار ، وزیر دفاع ترکیه طی تماس تلفنی با همتای انگلیسی خود در خصوص تحولات اخیر شرق دریای مدیترانه و همچنین درگیری‌ها در لیبی بحث و گفت‌وگو کرد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس طی تماس تلفنی روز جمعه، در خصوص نقش ترکیه در درگیری‌های لیبی و همچنین عملیات آنکارا در اکتشاف منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه نگرانی خود را ابراز کرده است.

جزئیات بیشتری از این گفت‌وگوی وزیران دفاع ترکیه و انگلیس منتشر نشده است.

ترکیه پس از وقفه‌ای چند ساله، مجددا عملیات اکتشاف و حفاری را در شرق دریای مدیترانه آغاز کرده است، اقدام اخیر آنکارا با انتقاد تند مقامات یونانی همراه شده است. به گفته آتن منطقه‌ای که ترکیه در آن مشغول انجام عملیات اکتشاف است در محدوده اقتصادی یونان قرار دارد. 

هرچند که رجب طیب اردوغان اعلام کرده که در برابر قلدری‌ها در شرق دریای مدیترانه تسلیم نمی‌شود، اتحادیه اروپا تهدید کرده که در صورت عدم توقف عملیات اکتشاف، ترکیه تحت تحریم  قرار خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا همچنین از نقش ترکیه در درگیری‌های لیبی معترض‌اند. به گفته آن‌ها، آنکارا دائما تحریم‌ تسلیحاتی بین‌المللی علیه لیبی را نقض می‌کند و آتش درگیری‌ها در این کشور را شعله‌ور می‌کند. ترکیه هم در مقابل از نقش مشابه فرانسه و برخی دیگر از کشورهای عربی می‌گوید و تاکید می‌کند که آن‌ها هم از ارتش تحت امر خلیفه حفتر حمایت می‌کنند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.