حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی مسئولان قضائی افزود: در موضوع پرونده های مرتبط با واگذاری ها درخصوصی سازی، دو جنبه وجود دارد، یکی جرایم افراد و دیگری بررسی نحوه واگذاری که آیا مطابق ضوابط صورت گرفته است؟

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه پرچم عدالت خواهی و مبارزه با فساد توسط حسین بن علی (ع) برافراشته شده، افزود: دستگاه قضایی به طور خاص هم متولی نظارت بر اصلاح بسترهای فسادزا هم قضاوت عادلانه و هم مقابله با مفسدان است.

وی ادامه داد: شفاف سازی در نظام های اقتصادی و تحقق دولت الکترونیک را از دولت، پیگیری می کنیم.

رئیسی اظهار داشت: توصیه در این زمینه کافی نیست وظیفه ما اقدام و عمل براساس شاخص های قابل اندازه گیری است.

رئیسی خاطرنشان کرد: حکومت امویان و عباسیان، نتیجه حاکمیت جهل بر جامعه اسلامی است. جامعه ای که جهل بر آن مسلط شود، قدرت های مستکبر برآن حاکم می شوند. اول تحریف حقایق می آید و سپس تحریم می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: فساد در حکومت اسلامی برچسب ناچسبی است و ذات نظام اسلامی پاک است و هاضمه آن، ضدفساد؛ فساد اداری در نظام اسلامی را برنمی تابیم.

رئیسی گفت: نباید کارگاه‌هایی که توسط بانک‌ها تملک می‌شود، به تعطیلی کشانده شود، گزارشاتی که از استان‌ها داریم حاکی از تعطیلی برخی از این واحدهاست و این خلاف چیزی است که در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها وعده داده شد.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: از قضات دیوان عالی کشور بابت تصویب رای وحدت رویه در خصوص ضمانت اجرا نداشتن قراردادهای بانکی با سود بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد: مهمترین اثر این اقدام دیوان، حمایت حقیقی از تولید کنندگان بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.