استفاده آذربایجان از پهپادهای اسرائیلی در جنگ قره باغ

وبسایت آکسیوس با انتشار گزارشی در این باره نوشت: حکمت حاجی‌اف، مشاور امور بین‌المللی الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان با تائید استفاده ارتش این کشور از پهپادهای انتحاری هاروپ گفت: «مهندسان اسرائیلی باید برای چنین تولیدی به خود افتخار کنند.»

حدود ۶۰ درصد تسلیحات ارتش آذربایجان محصول اسرائیل است. در مقابل، آذربایجان سهم بزرگی در تامین نفت اسرائیل دارد.

در روزهای گذشته انتشار تصاویر انهدام ادوات جنگی ارتش ارمنستان و کشتار سربازان این کشور با استفاده از پهپاد، عملا به یکی از ابزار تبلیغات سیاسی-نظامی جمهوری آذربایجان تبدیل شده است.

حاجی‌اف می‌گوید: اگر ارمنستان از پهپادهای ما وحشت دارد، باید «مناطق اشغالی» را ترک کند.

به گزارش یورونیوز هفته گذشته و همزمان با دور اخیر درگیری‌های نظامی در قره‌باغ اخبار متعددی از افزایش بی‌سابقه پروازهای باری از فرودگاه‌های نظامی اسرائیل به آذربایجان منتشر شده است.

مشاور امور بین‌المللی الهام علی‌اف، با وجود تلاش برای پاسخ ندادن به پرسشی در این‌باره گفت: «شاید محموله هواپیماها میوه و سبزی باشد... به هر حال این پروازها در چارچوب روابط بلند مدت دو طرف انجام می‌شوند.»

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی با وجود روابط بسیار نزدیک نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک با آذربایجان هرگز درباره جنگ اخیر در منطقه قره‌باغ موضعی اتخاذ نکرده است. به گزارش تایمز اسرائیل حاجی‌اف درباره این «انفعال دیپلماتیک» گفت: «آذربایجان و اسرائیل به خوبی شرایط را درک می‌کنند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.