وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و امارات دیدار می‌کنند

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این دیدار امروز (سه شنبه) در آلمان انجام خواهد شد.

این خبرگزاری به جزییات بیشتری از این این دیدار اشاره نکرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این خصوص نوشت :اشکنازی صبح سه شنبه با یک هواپیمای نظامی آلمانی سفر خود را آغاز کرد و وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی قرار است در موزه هلوکاست برلین همدیگر را ملاقات کنند.آنها در دیدارهای دو جانبه و سه جانبه با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در مورد تمهیداتی در حوزه هواپیمایی، افتتاح سفارت و همچنین همکاری در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا گفتگو خواهند کرد.  
سخنگوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم گفت که وزیران خارجه دو طرف همچنین در مورد مسائل مرتبط با امنیت راهبردی نیز رایزنی می‌کنند.
ماس در مورد سفر وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی گفت افتخار بزرگی است که وزیران خارجه امارات و اسرائیل برلین را به عنوان اولین محل ملاقات خود انتخاب کردند. 
وزیر خارجه آلمان همچنین خواستار استفاده از این فرصت برای حرکتی جدید در گفتمان بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شد.

وی مدعی شد: امیدوارم که برلین یک چارچوب مناسب برای گفتگو در مورد اقدامات بیشتر در مسیر مزبور ارائه کند.

۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹ ( ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰)  در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.           

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیستها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

اکنون کارشناسان منطقه از عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسراییل با عنوان آشکارسازی نام می برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.