پیشتازی ۱۶ درصدی بایدن از ترامپ در یک نظرسنجی جدید

نظرسنجی ملی سی ان ان حاکی است جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ۱۶ درصد جلوتر است که این بیشترین اختلاف دو نامزد در نظرسنجی های انجام شده به شمار می رود.

بر اساس این گزارش بایدن توانسته است حمایت ۵۷ درصدی افکار عمومی را کسب کند و این رقم برای ترامپ به کمتر از ۴۱ درصد رسیده است. این نظرسنجی پس از نخستین مناظره ریاست جمهوری و کمی بعد از ابتلای ترامپ به ویروس کرونا انجام شده است.

بیش از ۵۷ درصد رای دهندگان آمریکایی در این نظرسنجی گفته اند که ترجیح می دهند بایدن فرد جانشین گیسنبرگ را در دیوان عالی آمریکا تعیین کند. در خصوص مسائل بهداشت و سلامت نیز بایدن با ۵۹ درصد در برابر ۳۹ درصد ترامپ، پیشتاز است.

در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز بایدن ۵۹ درصد و ترامپ ۳۸ درصد حمایت افکار عمومی را کسب کرده اند.

در زمینه مقابله با نابرابری نژادی نیز بایدن ۶۲ به ۳۶ درصد از ترامپ جلوتر است. در خصوص امنیت اجتماعی و مقابله با جرم نیز بایدن ۵۵ به ۴۳ درصد پیشتاز است. در خصوص مسائل اقتصادی نیز بایدن ۵۰ و ترامپ ۴۸ درصد حمایت افکار عمومی را کسب کرده اند.

بیش از ۵۸ درصد رای دهندگان آمریکایی نیز بایدن را فرد قابل اعتمادی می دانند و این رقم برای ترامپ به ۳۳ درصد رسیده است.

میزان حمایت زنان از بایدن نیز به ۶۶ درصد رسیده و این رقم برای ترامپ به کمتر از ۳۲ درصد می رسد.

بایدن در بین رنگین پوستان نیز حامیان بیشتری دارد و اختلاف وی با ترامپ از نظر جلب حمایت رنگین پوستان از ۲۸ درصد در سپتامبر به بیش از ۴۲ درصد در اکتبر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.