روسیه کشته شدن نیروهایش در ارمنستان را تکذیب کرد

سفارت روسیه در ایروان، پایتخت ارمنستان کشته شدن نیروهای گارد مرزی خود را در این کشور تکذیب کرد.

سفارت روسیه در ایروان امروز یکشنبه در صفحه فیس‌بوک خود بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که اخبار منتشر شده درباره کشته شدن دو تن از نیروهای گارد مرزی روسیه در ارمنستان صحت ندارد.

سفارت روسیه از رسانه‌ها خواسته در تعامل با چنین اطلاعات گمراه کننده نهایت دقت و توجه را داشته باشند.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان نیز به نقل از مقامات رسمی این کشور گزارش دادند که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان هیچ گونه حمله یا عملیاتی در مرز با ارمنستان انجام نداده است تا کسی کشته یا زخمی شود.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه اعلام کرد که نظامیان ارمنستان از داخل خاک این کشور با کاتیوشا مواضع نیروهای این کشور را در استان «زنگیلان» (هم‌مرز با ایران) هدف قرار داده است که پهپادها دو عراده از این راکت‌اندازها را منهدم کرده است.

درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد سی‌و ششمین روز خود شده است و توافق‌های چهارگانه این دو کشور با وساطت روسیه و آمریکا و اروپا برای توقف درگیری‌ها فایده‌ای نداشته است.

اخیرا «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه نوشته و در آن از نزدیک شدن درگیری‌ها به مرزهای ارمنستان خبر داده و ترکیه را به حمایت از جمهوری آذربایجان متهم کرده است.

ارمنستان و روسیه عضو پیمان امنیت جمعی هستند و بر اساس آن، در صورت تعرض به مرزها و خاک ارمنستان، مسکو موظف به حمایت از این کشور می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.