رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به زندان منتقل شد

یونهاپ گزارش داد، لی میونگ باک، رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به زندان دونگبو در سئول منتقل شد. انتظار می‌رود که وی بار دیگر در سلول انفرادی حبس شود.

به گفته یکی از مقام های وزارت دادگستری این کشور، رئیس جمهوری سابق کره جنوبی احتمالا مدت حبس خود را در این مرکز می‌گذارند بجای آنکه به یک زندانی مناسب‌تر به دلیل شرایط سلامت و سنش برده شود.

۲۹ اکتبر، دیوان عالی کره جنوبی حکم دادگاه تجدیدنظر را تایید کرد و این رئیس جمهوری ۷۸ ساله را به ۱۷ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۱۰.۹ میلیون دلاری و پرداخت جریمه پنج میلیون دلاری دیگر بابت اختلاس و اتهام ارتشاء محکوم کرد. وی یکسال در حبس بوده و باید ۱۶ سال دیگر هم زندانی باشد.

رئیس جمهوری سابق کره جنوبی در ابتدا به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود اما بعدا بابت نگرانی از وضعیت سلامتش برای وی وثیقه تعیین کردند. در فوریه سال جاری میلادی، وی یکبار دیگر و پس از لغو قرار وثیقه از سوی دادگاه تجدیدنظر، مدت زمان حبس وی به ۱۷ سال رسید.

لی میونگ باک شش رو بعد با به چالش کشیدن حکم، آزاد شد و دادگاه حکم تعلیق رای را صادر کرد تا اینکه دیوان عالی این کشور درباره آن تصمیم گیری کند.

لی میونگ باک از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ رئیس جمهوری کره جنوبی بود. در ۲۰۱۸، وی را دستگیر و به اختلاس و ارتشاء از چندین شرکت از جمله سامسونگ محکوم کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.