الکاظمی: برخی افراد به دنبال مانع تراشی در روند انتخابات هستند

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنانی با اشاره به هدف دولت خود در برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، اعلام کرد شماری از افراد به دنبال مانع تراشی در روند اجرای انتخابات هستند.

در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق منتشر کرده، آمده است: دولت کنونی یک دولت انتقالی است که هدفش برگزاری انتخابات زودهنگام است.

او در ادامه این بیانیه تصریح کرد: با وجود تلاش برخی برای مانع تراشی، دولت مصمم به برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه است که انتظارات شهروندان را برآورده کرده و کشور را به سمت آینده‌ای بهتر به پیش ببرد.

نخست وزیر عراق روز گذشته نیز در جریان دیدار اعضای کمیسیون عالی انتخابات مستقل عراق تاکید کرده بود که دولت عراق به موعد برقراری انتخابات در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی متعهد است.

در بیانیه‌ای که عصر روز گذشته از سوی دفتر نخست وزیری عراق منتشر شد، نوشته شده بود: مصطفی الکاظمی در جریان دیدار اعضای کمیسیون عالی انتخابات مستقل عراق تاکید کرد که دولت عراق به موعد برقراری انتخابات در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی متعهد است.

از سوی دیگر، ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق نیز در بیانیه‌ای دولت، پارلمان، کمیسیون انتخابات و هیات سازمان ملل در عراق را مسئول کامل تامین استاندارد‌های سلامت، عدالت و اعتبار انتخابات آینده دانست و هشدار داد که اگر این امر صورت نگیرد، "انتخابات شاهد تحریم مردم و جریان‌های سیاسی مهم خواهد بود و این امر باعث بحران بزرگی برای کل نظام سیاسی خواهد شد".

گفتنی است انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.