نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل درباره جنایت ترور شهید فخری زاده

مجید تخت‌روانچی شامگاه جمعه در این نامه با مسئول دانستن آمریکا و اسراییل در این حمله ناجوانمردانه، از آنتونیو گوترش و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست ضمن محکوم کردن این ترور، اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

در این نامه آمده است: "امروز ، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ ، در شهر آبسرد استان تهران ، آقای محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته ایرانی، در یک حمله تروریستی ترور شد.  یکی از آخرین خدمات شهید فخری زاده نقش برجسته وی در تولید اولین کیت بومی تشخیص کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش های ملی ما در مهار این همه گیری در زمانی داشته است که ایران تحت تحریم های غیرانسانی ایالات متحده است که به شدت مانع دسترسی ما به کالاهای بشردوستانه از جمله داروها و تجهیزات پزشکی می شود.  وی همچنین مدیریت توسعه واکسن کرونا را بر عهده داشته است".

در ادامه این نامه با اشاره به ترور چندین دانشمند برجسته ایرانی در حملات تروریستی طی دهه گذشته، آمده است: شواهد قاطع نشان می‌دهد که برخی از طرف‌های خارجی در پشت این ترورها بوده‌اند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرده است: ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده- با نشانه های جدی مسئولیت اسرائیل در آن- تلاش ناامیدانه دیگری برای ایجاد ویرانی در منطقه ما و همچنین به هم زدن توسعه علمی و فناوری ایران است.  در حالیکه طی ۴۰ سال گذشته، هیچ فشار و حملات تروریستی نتوانسته است مانع دستیابی ما به علم و فناوری مورد نیاز برای توسعه اقتصادی- اجتماعی شود.

تخت‌روانچی همچنین ضمن اخطار به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات ماجراجویانه علیه ایران به ویژه در دوره باقی‌مانده از دولت فعلی آمریکا، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ تمام اقدامات لازم در دفاع از مردم و تامین امنیت خود، تاکید کرده است.

 در این نامه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواسته شده است این اقدام تروریستی غیرانسانی را به شدت محکوم کنند و اقدامات لازم را علیه عاملان آن انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.