رکوردشکنی ارزش معاملات خرد

در معاملات روز شنبه، ارزش معاملات کل بازار سهام ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته پیش ۱۹ درصد کاهش یافته است. اما ارزش معاملات خرد بورس به روند صعودی خود ادامه داد و با افزایش ۱۰ درصدی، به رقم ۱۹ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسید که رتبه سوم بالاترین رقم در نیمه دوم سال محسوب می‌شود.

مازاد تقاضا در بازار

در طی معاملات روز شنبه تقاضای کل بیشتر از عرضه‌ها بود‌. در پایان معاملات امروز اگرچه ارزش صف‌های خرید و فروش بورس نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافتند اما بازار همچنان با مازاد تقاضا همراه است. ارزش صف‌های خرید نسبت به روز معاملاتی گذشته ۴ درصد کاهش یافت و به رقم هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳۶ درصدی به رقم ۵۳۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز، بیشترین ارزش صف خرید به شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد (با نماد معاملاتی وتوکا) تعلق داشت و پس از آن، تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) و کگهر (معدنی و صنعتی گلگهر) بیشترین صف خرید را داشتند. شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب نیز بیشترین ارزش صف فروش بازار را به خود اختصاص داد. پس از ثغرب، خکمک (کمک فنر آیند امین) و کفپارس (فرآورده‌های نسوز پارس) در رتبه‌های بعدی جدول بیشترین ارزش صف فروش قرار گرفتند.

متن کامل این گزارش را می توانید با تیتر «نیرویی که یک تنه بورس را بالا برد» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.